dimarts, 11 de juny del 2013

Xuxes de fruita

Hola a tothom! Fa molt temps que volia fer caramels de goma de fruita natural, perquè a la meva filla (i a mi) li agraden molt els ositos gominola. I encara que a la bossa digui que porten suc de fruita natural, també porten conservants, colorants, edulcorants i més coses acabades en -ants. 
Llavors, buscant i rebuscant vaig anar a parar al blog de "La receta de la felicidad", on, apart de publicar unes fotos espectaculars dels plats, hi ha receptes de tot tipus, molt ben explicades i documentades. La recepta la he copiat directament de la web, jo us la transcric amb els meus comentaris però podeu trobar-la en aquest enllaç.

L'ingredient curiós d'aquesta recepta és l'agar-agar, una mena de gelatina marina... Heu anat mai a un restaurant xinès i heu demanat una amanida? Doncs aquelles tires transparents de textura gelatinosa és agar-agar. No sabia on comprar-ne i vaig buscar per internet, al final vaig demanar-ho a Biomanantial, on està bastant bé de preu. Per a fer un resum de les boníssimes propietats d'aquesta alga us diré que ajuda a evitar el sobrepes, la diabetis, la obesitat i el colesterol. Es pot fer servir com a espessant, gelificant i estabilitzant i a més, si l'hidratem el podem afegir a les amanides o a les guarnicions.  


-Ingredients:
  • 250 gr de maduixes (suposo que es pot fer amb qualsevol fruita que es pugui reduir a puré o esprémer el suc)
  • 200 gr aigua
  • 150 gr de sucre
  • 4 gr agar-agar en fibres

-Procediment:
  1. Posem les maduixes ben rentades al got de la Thermomix i programem 30 segons a velocitat 4 o bé fins que ens quedi una puré ben triturat.
  2. Escalfem en un cassó l'aigua fins que bulli i hi tirem l'agar-agar. (Jo vaig intentar pulveritzar les fibres per a una millor dissolució però només vaig aconseguir fer-les més petites).
  3. Remenem bé fins que es desfaci tota l'alga i ho retirem del foc. 
  4. Afegim el puré de fruites i el sucre i ho deixem bullir uns 2 minuts. 


Finalment ho aboquem al motlle per a que es refredi, jo vaig fer servir un d'aquests de vidre rectangular. Al cap d'un parell d'hores ja estava fred i el vaig tallar a dauets. Abans de menjar-vos-els, els podeu arrebossar amb sucre, que estan molt més bons. 


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada